Mancati fructe, dar cu masura!

Pin It
Mancati fructe, dar cu masura!

Una dintre primele griji atunci cand intrati la dieta este sa tineti sub control consumul zilnic de zahar. Evident, stiti ca nu aveti voie sa mancati dulciuri (doar ciocolata neagra si foarte amara), dar trebuie sa constientizati faptul ca multe produse au zaharuri ascunse. Sa spunem ca reusiti sa le identificati si, pe post de desert, alegeti sa mancati fructe.

Deja ati comis prima greseala! Fructele nu trebuie sa fie desert, ci trebuie mancate pana in ora 12.00, la o distanta de minimum 2 ore de masa de dimineata. Dar si asa, trebuie sa stiti ce cantitate de zahar contin.

Asa ca va prezentam, in ordine descrescatoare, cat zahar contine o cana plina cu bucatele dintr-un anumit fruct.

1. Smochinele contin potasiu, calciu, magneziu, vitaminele A, C si K, dar si 29.3 grame de zahar.
2. Rodiile sunt pline de vitamina C, dar o cana cu seminte de rodie are 23.8 grame de zahar.
3. Mango e celebru pentru faptul ca, in afara de vitamina C si K, mai are si vitamina B6. Numai ca o cana cu mango taiat bucatele are si 22.5 grame de zahar.
4. Mandarinele sunt bogate in vitamina B12, dar si in zahar. O cana cu felii de mandarina are 20.6 grame de zahar.
5. Bananele sunt o colectie de vitamine si de minerale. Ceea ce le strica este faptul ca sunt prea dulci: 18.3 grame de zahar.
6. Ciresele ajuta la mentinerea presiunii sangelui la valori normale, dar – intr-o cura de slabire – cele 17.7 grame de zahar se simt.
7. Prunele contin polifenoli, care va ajuta sa luptati cu grasimea in exces, cu o conditie: sa nu le mancati ori de cate ori aveti pofta de dulce. La fiecare cana, veti inghiti si 16.4 grame de zahar.
8. Ananasul este singurul fruct pe care il puteti consuma dupa masa, deoarece contine enzime care usureaza digestia. Dar tineti mine ca are 16.3 grame de zahar.
9. Kiwi este o minune exotica, plina de vitamina C si de antioxidanti. Dar mai are ceva din belsug: 16.2 grame de zahar.
10. Grapefruit-ul, indiferent ca e galben sau rosu, este foarte sanatos si ar putea fi considerat sigur intr-o cura de slabire, daca nu ar contine 15.9 grame de zahar.
11. Caisele au vitamina A, care ne face pielea sa straluceasca, dar si mult potasiu. Cu toate acestea, limitati-va consumul, din cauza celor 15.3 grame de zahar.
12. Strugurii contin acea substanta fenomenala numita "resveratrol", insa nu va puteti permite sa exagerati, pentru ca o singura cana plina cu boabe are 15 grame de zahar.
13. Afinele sunt preferate de foarte multe persoane aflate la cura de slabire, pentru continutul lor inalt in antioxidanti. Pe de alta parte, o cana cu afine are 14.7 grame de zahar.
14. Portocalele sunt, pe langa o intreaga colectie de vitamine, si o buna sursa de seleniu. Dezavantajul este ca au si 14 grame de zahar.
15. Pepenele galben rotund este foarte sarac in calorii, avand in vedere continutul mare de apa. Nu acelasi lucru s-ar putea spune si despre zahar, pentru ca ajunge la 13.8 grame.
16. Perele au doar 100 calorii, in cazul in care vorbim despre fructe de dimensiune medie. Dar saracia in calorii e compensata de bogatia de zahar: 13.7 grame.
17. Merele sunt recomandate celor care au diabet, pentru ca sunt bogate in fibre. E un lucru esential pentru ca absorbtia zaharului pe care il contin sa fie lenta. Si asta pentru ca o cana cu mere taiate bucati are 13 grame de zahar.
18. Piersicile sunt ideale pentru cei care tin cura de slabire, pentru ca au polifenoi, dar si induc rapid senzatia de satietate. Dar nu uitati nici de cele 12.9 grame de zahar.
19. Nectarinele, verisoarele mai mici ale piersicilor, au toate proprietatile acestora, dar si un continut mai mic de zahar: 11.3 grame.
20. Pepenele galben oval marcheaza si intrarea in clasamentul fructelor care nu distrug curele de slabire. Asta pentru ca o cana cu bucati din fruct are numai 9.4 grame de zahar.
21. Pepenele rosu este deja cunoscut pentru faptul ca este sarac in calorii. In plus, nici cel mai dulce pepene nu trece de 9.4 grame de zahar.
22. Capsunile nu sunt doar niste bombe cu vitamina C, dar reusesc sa ne reduca si nivelul de stres. Iar in spatele aromei puternice se ascund doar 7.4 grame de zahar.
23. Murele sunt fructele de padure recomandate de toti nutritionisti, pentru ca au un nivel ridicat al antioxidantilor si unul scazut de zahar: numai 7 grame pe cana.
24. Fragii sunt gustarea perfecta in cazul in care vreti sa scapati de niste kilograme. Desi sunt mici, va dau o energie incredibila. Plus ca au 5.4 grame de zahar.
25. Merisoarele nu sunt atat de populare in Romania, desi ar merita. Contin cel mai mare nivel de antioxidanti dintre toate fructele si doar 4.3 grame de zahar.

Iar acum, ca sa va faceti o imagine corecta asupra cantitatilor enumerate, luati in calcul faptul ca 5 grame inseamna o lingurita plina cu zahar. De aceea si nutritionistii va recomanda sa evitati fresh-urile din fructe. Concentratia de zahar ar fi mult prea mare, ceea ce nu va permite slabirea in ritmul dorit.

Sursa: www.eatthis.com

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube