Intareste-ti sistemul imunitar in 30 de minute

Pin It
Intareste-ti sistemul imunitar in 30 de minute

30 de minute de mers pe jos sunt suficiente ca sa dai o mana de ajutor sistemului imunitar in aceasta toamna temperamentala. Mai are rost sa spunem ca nu te costa nimic (daca nu decizi sa petreci timpul plimbandu-te intr-un mall) si ca ai, in sfarsit, un prilej sa te reintegrezi in natura (daca alegi sa te plimbi intr-un parc)?

Cercetarile arata ca exista o legatura intre exercitiu fizic si sistemul imunitar. Celulele circula mai eficient in corp si sunt, asadar, mai pregatite sa omoare bacterii si virusi. 

Desi efectul dureaza doar cateva ore dupa miscare, un program coerent si constant de exercitii poate aduce beneficii pe termen lung sistemului imunitar. Partea cu adevarat buna e ca nu trebuie sa te chinui prea mult: 30 de minute de mers pe jos in ficeare zi sau mers la sala de cateva ori pe saptamana si, in rest, odihna cat cuprinde. 

Mai mult, se pare ca prea multa miscare iti poate slabi sistemul imunitar. Cercetatorii au descoperit ca in timpul unui exercitiu fizic intens, corpul produce cortisol si adrenalina, hormoni ai stresului care cresc presiunea sangelui, cresc nivelul de colesterol si suprima sistemul imunitar. 

Daca esti bolnava, sistemul imunitar este deja ocupat cu lupta impotriva infectiei, asa ca incearca sa nu faci efort prea mare in timpul recuperarii. Exercitiu moderat - 30 de minute de mers pe jos (nu mai mult) si 8 ore se somn iti vor intari sistemul imunitar. 

 

 

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube