Sani sanatosi cu ajutorul alimentatiei

Pin It
Sani sanatosi cu ajutorul alimentatiei

Mari sau mici, in forma de mar sau para, fiecare pereche de sani este unica. Cand vine vorba de sanatatea lor, insa, toate functioneaza la fel. Daca te confrunti cu sani fibrochistici, dureri premenstruale, menopauza sau doar vrei sa micsorezi sansele de a face cancer la sani, poti sa introduci in obiceiul tau nutritional urmatoarele alimente si bauturi.

1. Soia – studiile au demonstrat ca femeile care consuma in mod regulat alimente care contin daidzeina si genisteina, doi compusi care se gasesc in boabele de soia, tofu, tempeh si miso, au o incidenta mai mica in cazul sanilor fibrochistici. Totodata, aceleasi studii spun ca soia usureaza efectele negative ale menopauzei, incluzand osteoporoza si bolile de inima. Un alt studiu facut pe 9514 supravietuitoare de cancer mamar a descoperit ca soia a contribuit la prevenirea reaparitiei tumorii.
2. Germenii de grau – simptomele premenstruale sunt reduse de consumul de extracte din germeni de grau, cel mai important simptom combatut fiind cel legat de sensibilitatea sanilor. Cercetatorii au facut un studiu pe 100 de femei diagnosticate cu SPM. Unei parti din grup i s-au dat 400 mg de extract de germeni de grau, iar celeilalte parti i s-a administrat un placebo. Grupul care a primit extractul a avut urmatoarele rezultate: Simptomele fizice reduse cu 63.6%, simptomele psihologice reduse cu 66.3% si cele generale reduse cu 65%. De asemenea, acestea au observat o scadere a senzatiilor de oboseala si iritabilitate, a palpitatiilor cardiace, durerilor de cap, insomniilor, apetitului marit si poftelor pentru mancaruri interzise. Pentru a te bucura de aceste beneficii, presara germeni de grau in salata ta sau amesteca-i in smoothie.
3. Afinele – impreuna cu extractele din afine contribuie la scaderea sanselor de aparitie a celulelor canceroase. Pentru lupta impotriva cancerului, manca zilnic in jur de 170 – 200 de grame de afine. Daca nu gasesti afine in piata sau un supermarket, cumpara de la magazinele naturiste pudra de afine pe care sa o adaugi in smoothie-uri, in granola, iaurt sau in oricare alte combinatii pe care le preferi.
4. Dovlecelul auriu – beta-carotenul, pigmentul care ofera legumelor culoarea aceea portocalie sau nuantele de rosu, reduce riscul aparitiei nodurilor, unul dintre efectele negative ale sanilor fibrochistici. Studiile spun ca daca introduci in alimentatie legume bogate in beta-caroten, precum dovlecelul auriu, au efecte pozitive semnificante in sanatatea sanilor.
5. Ceaiul de salvie – transpiratia excesiva nu reprezinta o amenintare asupra vietii tale, insa poate fi neconfortabila, in special daca te confrunti cu transpiratia in zone rusionase, precum intre si sub sani. Ceaiul de salvie, fiind bogat in antioxidanti, este recomandat de cele mai multe ori ca remediu naturist pentru cei care sufera de hiperhidroza. Desigur, ceaiul este una dintre formele din care poti beneficia de proprietatile salviei, insa poti lua, de doua ori pe zi, capsule de 1000 mg de salvie uscata pentru prevenirea totala a transpiratiei. Femeilor insarcinate le este interzisa aceasta planta, pentru ca poate cauza contractii uterine.

Sursa: Prevention

 

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube