5 Bauturi pe care nu ar trebui sa le bei dupa ce faci sport

Pin It
 5 Bauturi pe care nu ar trebui sa le bei dupa ce faci sport

Dupa activitatile intense precum alergatul, ciclying-ul sau antrenamentele cu greutati ai nevoie de o hidratare sanatoasa. Si cum am vrea sa bem orice avem la indemana, doar sa ne potilim setea, trebuie sa avem grija, caci multe dintre bauturile disponibile pe piata, indiferent ca sunt “speciale pentru sportivi”, fac mai mult rau decat bine.

Iata 5 dintre cele mai rele alegeri pe care nu trebuie sa le facem:

Shake-uri proteice procesate
Fiind ambalate deja, aceste produse sunt pline de proteine procesate intens, indulcitori si uleiuri de proasta calitate. O alternativa sanatoasa este cea facuta de tine din: pudra de proteina fara aditivi, pudra de cacao, apa si un pic de sirop de artar. Aceasta combinatie de proteine si carbohidrati te vor ajuta sa-ti recapeti energia si te vei simti mai putin obosit.
Sucuri acidulate
Cu toate ca ai ars o buna parte din calorii, prin exercitiile fizice, un suc acidulat nu este deloc o idee buna. Acestea sunt un concentrat de zaharuri simple pe care corpul tau il va absorbi imediat. Te vor energiza rapid, insa pentru scurt timp, iar tu te vei simti deshidratat din cauza continutului ridicat de zahar. Alege, in schimb, apa minerala pentru a te rehidrata, iar pentru diversitate poti adauga cateva feliute de lamaie sau lime.
Energizante pentru sportivi
Cu toate ca pe etichetele acestor bauturi vedem scris cu litere mari ca sunt destinate persoanelor care fac sport, nu trebuie sa cadem in aceasta capcana, pentru ca vom ajunge sa consumam mai multe calorii decat am ars. Dupa antrenamentele intense avem nevoie de nutrienti precum potasiul si sodiul pentru prevenirea oboselii si crampelor musculare. Vei gasi electrolitii necesari in apa de cocos.
Alcool
Combinarea efortului fizic cu alcoolul nu este o idee prea buna, pentru ca acesta din urma este diuretic si te va deshidrata si mai mult, iar aceasta lipsa de lichide va duce si la o mahmureala de zile mari. Daca, totusi, iesi in oras dupa ce ai fost la sala, alege varianta cocktail-urilor non-alcoolice, iar daca vrei neaparat sa bei ceva alcoolizat, cea mai buna varianta este berea slaba, pentru ca este cea mai hidratanta dintre bauturile alcoolice. Cand vine vorba de mancare, alege proteine si carbohidrati de calitate, precum carnea de pui si cartofi la cuptor, inainte de a comanda bautura.
Cofeina
Nivelul adrenalinei este deja ridicat atunci cand faci sport, dar si dupa, astfel ca nu ai de ce sa mai bei cafea. Bauturile care contin cofeina nu sunt hidratante deloc si nici nu-ti ofera energia de care ai nevoie. Pentru o energizare sanatoasa poti sa-ti faci un smoothie in care sa adaugi cacao sau sa bei lapte cu ciocolata.

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube