Despre lansarea Romanian Boho by Adrian Oianu, in exclusivitate pe Estetica Premium

Pin It
Despre lansarea Romanian Boho by Adrian Oianu, in exclusivitate pe Estetica Premium

Pentru ca stim ca sunteti iubitoare de frumos si de autentic, surpriza noastra pentru voi este un interviu in exclusivitate cu Adrian Oianu, despre lansarea noii sale colectii, „Romanian Boho“. Multe dintre voi ati auzit deja de conceptul Virtual Live Fashion Show. Pentru neinitiate, asta inseamna ca prezentarea noii colectii va fi postata in exclusivitate LIVE pe facebook, maine seara (joi, 11 iunie 2015) la ora 8 fix! Intrati aici si urmariti din primul rand, in fata laptopului, a telefonului sau a tabletei, povestea boema pe care Adrian Oianu a scris-o in 6 luni prin schite, broderii, croieli, picturi, texturi, inspirat, bineinteles, de Romania.

Ce anume il inspira pe designerul Adrian Oianu?

Pe mine ma inspira mereu acelasi lucru, traditia poporului nostru. Si atunci, inspiratia mea, ca sa intelegeti, este un exercitiu stilistic mai mult. In sensul ca, pastrand linia mea care duce catre traditie, catre bagajul cultural care vine din traditia poporului nostru, incerc sa gasesc o tema foarte interesanta din punct de vedere al modei in cultura noastra, nu in cultura romaneasca, ci in cultura universala.

Iau tema despre care cred eu ca e de actualitate si construiesc un dialog cu stilul meu. Si de aici imi iese o colectie care se contureaza intr-un exercitiu stilistic, mai mult sau mai putin. Incerc sa arat fatete ale bogatiei culturale si ale valorii estetice a portului nostru traditional intr-un fel de joc, accent, pe teme contemporane, universal valabile.

Tema noii colectii, „bohemian“, incearca sa ne reconecteze cu natura

Tema, anul acesta, este „bohemian“, „boho“ - foarte frumos, foarte interesant si foarte de actualitate - intoarcerea catre natura.

Exista legatura noastra cu natura, tendinta noastra de a cauta spatiile verzi, de a cauta soarele, de a cauta iarba, de a cauta natura, de a ne lipi de un copac si a-i simti respiratia. Intoarcerea catre natura: o viata boema, traita in mijlocul naturii este specifica poporului nostru.

Cum arata fata boema a zilelor noastre, in viziunea lui Adrian Oianu?

Fata zilelor noastre - boema care nu-si prea permite sa fie boema si atunci noi, designerii, saracii de noi, incercam sa ajutam societatea sa isi depaseasca propriile limite, propriile automatisme.

Este vorba despre a te bucura din nou sa mergi descut prin iarba, de a te bucura din nou de adierea vantului, de a te arunca intr-un lan de grau, de floarea soarelui sau de orice alte flori de camp. Bucuria de a culege flori de camp, de a-ti face coronite, de a sta intr-un cort, de a merge pe malul marii, de a culege scoici si de a sta cu picioarele in nisip.

Jeans-ul, materialul surpriza

Si mai ales, avem surprize! Avem jeans! Care e o chestie noua. Ca sa vedeti o abordare diferita a jeansului si a acestui material atat de versatil si atat de ancorat in cotidian. Nu putem sa traim fara jeans, nu?

Si sa nu-ti imaginezi pantaloni! Ca nu sunt pantaloni. Noi am facut din el mai mult piese de pus pe deasupra.

Rochii de mireasa, pentru prima data intr-o colectie semnata Adrian Oianu

Sunt atent ca produsele mele sa fie foarte imbracabile si utile. Si atunci am produse de zi, produse de seara. Ce este frumos de data asta este ca mi-au iesit rochiile, fara sa intentionez asta, rochii de mireasa. 

De multi ani de zile, oamenii ma intreaba de ce nu fac rochii de mireasa. Pentru ca nu mi s-a intamplat sa fiu pregatit sa fac rochii de mireasa. Sau sa-mi iasa rochii de mireasa. Acum cred ca mi-au iesit multe rochii de mireasa.

Este vorba de o mireasa cu coronita de flori… pe cap. Pot fi rochii de mireasa cu o tenta traditionala si in acelasi timp cu ceva contemporan, pline de puritate si de ingenuitate.

Care sunt culorile si materialele care innobileaza colectia?

O sa vedeti, din nou, foarte mult alb care este specific viziunii mele in totalitate. Este emotia puritatii si atunci pe acest alb contruim, croim, decoram, impletim tot felul de elemente si tot felul de detalii care ne leaga de trecut, de traditie si ne dau un branci catre un viitor care capata sens.

O sa gasim si pasteluri, o sa gasim si accente de culoare, block colour, adica foarte puternice. Sigur, sunt multe pasteluri, sunt multe materiale semi-transparente sau transparente, sunt foarte diafane, foarte feminine.

Pictura manuala de elemente traditionale, una dintre noutatile tehnice ale colectiei

Avem o gramada de tehnici prin care am lucrat. Lansam chestii noi, ca de obicei. De data aceasta am facut multa pictura manuala pe material. Cu o aplicare foarte precisa a unor elemente traditionale, pe care le-am respectat cu strictete. Adica nu sunt inventiie noastre, sunt din carti, avem documente care sa arate ca ceea ce am desenat noi acolo este autentic. Si asta e la nivelul de miniatura.

La nivelul macro, am impletit si cusut in loc sa coasem semne cum ne asteptam - la marimea lor naturala, le-am marit foarte mult. Adica am luat un semn foarte mic si l-am cusut asa! Si o sa vedeti ce frumusete, pentru ca ii scoate in evidenta caracterul lui decorativ.

De data aceasta folosim foarte multe texturi, foarte multa dantelarie facuta manual, crosetata, care ne aduce aminte de crosetatul nostru traditional, pus pe lenjerie, pus pe rochite, pe fete de masa, pe tot ce inseamna decoratiuni in casa.

E putin mai incarcat totul, pentru ca ne ducem in bohemian. Bohemian inseamna decorat, inseamna patching, inseamna recusut, inseamna petice cusute. Viata boema inseamna o viata lipsita de tenta materialista.

Joi, 11 iunie 2015, la 20:00, lansarea online a colectiei!

E un moment extraordinar pentru ca noi ne pregatim materialele cu o zi-doua inainte, dar la opt seara, chestia noastra originala este ca le difuzam live. Adica materialele noastre sunt puse de trei-patru fete care stau la calculatoare si le pun la fiecare trei secunde inca o poza, inca o poza, ca intr-o prezentare de moda.

Deci este un show virtual dar in acelasi timp in real time. Ca se intampla atunci. Si pentru 20 de minute, internetul munceste pentru noi. Se aduna, in general, cam 10.000 de oameni care se uita live atunci. Si in decurs de 24 de ore, bineinteles ca se multiplica. Intr-o saptamana ne ducem pana la in jur de un milion de stories, ceea ce este fantastic! E foarte greu sa faci asta cu haine, cu moda.

Deci joi, la opt seara se intampla acest eveniment care devine din ce in ce mai emotionant pentru ca suntem deja la al treilea, la al patrulea si se adauga oameni. Avem vizionari de pe toata planeta… din Noua Zeelanda, din Australia, din 40-50 de tari, de peste tot sunt oameni care se uita la noi la acest show. 

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube