Observam ca pe masura ce stiinta din spatele dezvoltarii produselor de ingrijire a pielii evolueaza, incepem sa gasim in farmacii si in magazine dedicate produse care trateaza o multitudine de probleme ale pielii. Eu una ma entuziasmez cand aflu de orice produs care vine sa trateze sau amelioreze o disfunctie a pielii care, cel putin in trecut, parea ca nu are nicio solutie. Totusi, ceea ce imi scapa de multe ori este ca pentru a crea produse eficiente, inovatia trebuie sa tina cont de principiile de baza ale chimiei cosmetice.
Ei bine, nu sunt putine companiile care fac afirmatii false despre produse care nu sunt eficiente. Nu are legatura cu ingrijirea pielii, dar este un exemplu perfect: mult marketing in jurul unui produs fixator care pretindea ca indreapta monturile de la picioare fara sa fie nevoie de chirurgie. Suna atat de bine ca-mi venea sa o sun pe mama sa-i spun ca e timpul sa uite de dureri si de pantofi deformati. Cand colo, in urma unei investigatii, nu numai ca fixatorul nu avea niciun efect, dar imaginile before & after de pe site-ul companiei apartineau, de fapt, unor persoane care isi indreptasera monturile prin operatie.