Parfumul, ADN-ul produselor cosmetice

Pin It
Parfumul, ADN-ul produselor cosmetice

Trebuie sa recunoastem, un motiv pentru care alegem sa cumparam anumite produse cosmetice este acela ca miros foarte bine. De fapt, nu cred ca am fost putini cei care ne-am bucurat la aparitia supermarketurilor - a fost momentul in care am inteles ca putem sa desfacem (discret) toate sticlutele si toate cutiutele ca sa adulmecam miresemele si sa le dam sansa tuturor produselor sa ne impresioneze. De fapt, doar 1-4% dintre produsele de pe piata de cosmetice nu contin parfum. Acum putem sa intelegem ca una dintre pricipalele preocupari ale brandurilor de cosmetice este nu doar sa ne impresioneze prin eficienta produsului, ci, mai ales, prin mirosul lui.

De ce sunt parfumate produsele cosmetice? La baza, motivul pentru care produsele cosmetice sunt parfumate este unul cat se poate de simplu: parfumul trebuie sa acopere mirosul bazei cosmetice care, de multe ori, contine ingrediente cu o miros puternic, inclusiv uleiuri pe baza de plante (ca uleiul de jojoba) care, cu timpul, pot dezvolta un miros ranced. Tot acesta este si motivul pentru care, de cele mai multe ori, ingredientele sintetice sunt preferate in detrimentul celor naturale.

Subliminal, parfumul unui produs ne comunica eficienta lui. Cum sunt alese parfumurile in functie de produsul carora le sunt destinate? Lumea olfactiva a produselor cosmetice abunda de note florale si fructate, de aceea, orice iesire din tipar este perceputa ca fiind valoroasa. 

- Produsele de ingrijire a fetei folosesc cam aceleasi note florale si fructate intalnite in parfumeria de lux (buchete florale dar si mireasma unei singure plante - iris, lacramioara, zambila);

- Produsele de curatare a fetei sunt parfumate cu note floarale si citrice;

- Cremele de hidratare adresate in special consumatorilor tineri au miros de verde, de fructe sau o combintie floral-fructata;

- Produselor adresate tenului acneic li se asociaza note aromatice pe baza de plante, iar cele adresate tenului gras - note citrice;

- Produsele care promit un efect de lifting, in schimb, vor avea un parfum mai discret, dar care va face trimitere la aspectul terapeutic al produsului prin note florale (trandafir, lacramioara), fructate, ozonice sau chiar metalice;

- Uleiurile de corp, in schimb, au arome solare (ylang, flori albe, aisomie,). Notele sunt foarte concentrate iar brandurile producatoare de cosmetice isi doresc sa obtina note puternice folosind cantitati mai mici de parfum;

- Gelurile de dus sunt gandite astfel incat sa ne invioreze. De aceea, mirosul joaca un rol functional in sugerarea unui sentiment de eliberare sau, dimpotriva, de contemplare; in cel din urma caz, se folosesc note indulgente de migdale, vanilie sau flori de portocal;

Acum, brandurile, inclusiv cele pe care le gasim in supermarketuri si in hipermarketuri cauta note sofisticate, premium. Spre surprinderea noastra, poate, parfumurile sunt conceptute acum cu o mult mai mare atentie decat in trecut. In calitate de consumatori, avem preferinte foarte previzibile. De aceea, brandurile gandesc conceptul unei miresme in functie de varsta publicului sau. Un public matur, spre exemplu, va aprecia din categoria notelor florale mirosul de tuberoza, mirosul de lemn sau oriental.

Ce stii despre parfumul din compozitia produselor organice? Desi ne gandim ca natura pune la dispozitie infinit de multe plante, de fapt, materia prima este mult mai limitata decat in cazul parfumeriei care foloseste ingrediente sintetice. Dar noi nu stim acest lucru, motiv pentru care, suntem mereu in cautare de noi miresme.

Norocul face ca pentru obtinerea parfumului din produsele organice s-a imprumutat din stiinta cu ajutorul careia se obtin aromele alimentare. Mai mult, se pot obtine miresme comerciale, inclusiv note fructate (piersica, zmeura, mar, strugure) si chiar florale, fresh sau transparente prin combinarea unor note florale cu unele verzi, de plante. Cea mai mare provocare in parfumarea produselor organice este mascarea mirosului puternic al uleiurilor obtinute din plante si obtinerea unei stabilitati a parfumului.

Vestea buna in ceea ce priveste parfumul folosit pentru produsele cosmetice pe care le folosim este ca expertii sunt interesati sa renunte la folosirea acelor ingrediente care si-au castigat o reputatie proasta in randul consumatorilor.

 

 

 

 

Pin It

Comenteaza articolul

Articole similare

Descopera alte materiale care au legatura cu subiectul acestui articol.

Cele mai citite
Estetica Premium by Andreea Berecleanu on Facebook EsteticaPREMIUM pe
Facebook
Follow US on Google+ EsteticaPREMIUM pe
Google+
Follow Estetica Premium on Pinterest EsteticaPREMIUM pe
Pinterest
Follow EsteticaPremium on Youtube EsteticaPREMIUM pe
Youtube